dimarts, 20 de setembre del 2016

Una nova assignatura

Assignatura d’actualitat 

Un dia vaig decidir posar-me a escriure sobre una idea innovadora que vaig tenir. Crec que és important que els alumnes desenvolupin un esperit crític amb la societat que els envolta i per això s'em va acudir proposar una nova assignatura dins del curriculum

Objectiu: Que els alumnes de l’ESO i batxillerat coneguin la situació actual del món i la societat que els envolta (conflictes entre nacions, crisis, descobriments científics, epidèmies, gales de premis d’art...). D’aquesta manera molts alumnes agafaran curiositat per descobrir el món que els envolta i podran tenir una visió molt més crítica i culta de l’actualitat. (Aquesta assignatura també es podria adaptar als alumnes de primària però està explicada com si fos únicament per alumne d'ESO i batxillerat)

Com fer-ho ?: Aquesta assignatura podria cursar-se un cop a la setmana. Per exemple: un dilluns llegir les noticies i les cròniques que el dia anterior han sortit al diari de Diumenge, aquest diari acostuma a fer un resum de tots els esdeveniments més importants de la setmana anterior. De manera que els alumnes puguin veure de primera mà l'actualitat i ells mateixos puguin crear judicis i opinions del que passa al món.

Avaluació: Aquesta és una assignatura que seria difícil d’avaluar degut que els exàmens dependrien de l’actualitat i els alumnes haurien d’estudiar una gran quantitat de matèria. No és una assignatura perquè l’alumne memoritzi de principi a final l’actualitat sinó que aquesta assignatura pretén obrir la ment dels joves i fer que vegin l’actualitat com una cosa per a tots els públics, no només pels adults que miren les notícies i llegeixen el diari. En el moment en el que forces a un alumne a estudiar de memòria i entendre una gran quantitat de matèria, fas que perdi les ganes d’estudiar. Perquè quan realment gaudeixes estudiant és quan no tens un pressió enorme sobre la teva consciència, que et diu que estudis constantment i que sinó no aprovaràs. Aquesta assignatura es podria avaluar amb petits treballs de recerca i síntesi, en el que els propis alumnes resumeixin la informació que creuen més important i a més a més que ells siguin capaços de trobar una notícia i explicar-la amb les seves pròpies paraules. En el moment que l’alumne és capaç de sintetitzar l’actualitat i redactar una notícia objectiva, voldrà dir que està entenen i interioritzen els coneixements. Per això més que exàmens d’actualitat s’haurien de fer avaluacions mitjançant aquests petits treballs On es pot ubicar?- Actualment tal i com està organitzat el sistema educatiu públic, les assignatures tenen molt poques hores per desenvolupar tot el temari que els exigeix el currículum. L’assignatura que està més relacionada és la d’història d’Espaya (ciències socials), ja que en aquesta assignatura s’expliquen els fets històrics que en el seu moment van formar part de l’actualitat. Per això és la més indicada per encabir aquesta assignatura.

Possibles objeccions: En funció del diari que s’utilitzi per fer aquesta assignatura (ideologia del diari) pot causar problemes amb segons quines famílies, que no vulguin que els seus fills llegeixin segons quin diari. Per això s’hauria de fer un recull dels diaris amb més reconeixement, que tinguessin diferents ideologies i que els mateixos alumnes vegin com s’encara una noticia segons el pensament o ideologia. És important no influenciar ideològicament als alumnes en aquestes edats ja que llavors no els deixem llibertat per poder desenvolupar la seva forma de pensar.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada